Продажбата на един имот е начинание, в което еднакво важна роля играят търговския нюх, атрактивната презентация и изкуството да се обръща внимание на малките детайли.
Вероятно ще се изненадате от това колко много може да се повиши стойността на жилището в очите на купувача с някои дребни и не скъпо струващи промени - част от които можете да въведете дори без чужда помощ.
По-долу ще откриете пет лесни подхода, чрез които можете да вземете по-добра цена за жилището си - без непосилни разходи и с многократна възвръщаемост.
Козметичен ремонт и освежаване
Ако жилището е било обитавано, то това непременно личи - повече или по-малко. От дребните петънца по стените, през надраскванията по первазите или пукнатините по фугите - взети заедно, всички тези дребни детайли могат значително да променят първото впечатление на клиента.
Иначе казано - той веднага започва да калкулира оскъпяването, което ще дойде с ремонта и освежаването на жилището. Психологически погледнато, повечето хора са готови да платят значително по-висока цена за изрядно жилище, по което няма никаква работа, отколкото да купят жилище за ремонт, без да са наясно колко точно ще струва той.
Декорация и аксесоари за бита
Ако основните конструктивни елементи и довършителни работи са в перфектен вид, то все още има какво да направите. Все по-популярни сред купувачите са жилищата, обзаведени на принципа “влизаш и започваш да живееш”. На практика, това означава, че жилището е обзаведено като хотелска стая - с декорации, посуда, текстил и дори картини по стените.
При интелигентно планиран бюджет и наистина добро изпълнение, вложените средства могат да бъдат не само възвърнати, но и умножени по няколко.
Професионално основно почистване
Вероятно сами познавате разликата между ежедневно и основно почистване, както и ефектът, който двете дейности имат върху вида на имота. При професионалното основно почистване се обработва всеки квадратен сантиметър - включително прозорци, дограма, щори, фуги и фаянс.
Резултатът е много повече от блестящ външен вид и свеж аромат. Когато жилището е в най-добрата си хигиенна форма, то може да изглежда дори по-светло, по-просторно и по-мащабно, отколкото при наличие на зацапвания, невидими с просто око.
Професионална презентация
След като сте се погрижили за начина, по който изглежда жилището ви, трябва да отчетете и значението на правилната презентация. Често тя започва онлайн и се пренася в реална среда, като и на двете места има специфики, чрез които можете да повишите стойността на предложението си.
Онлайн презентация
Важни елементи на онлайн презентацията са:
- Детайлно описание на размер, разпределение и реална жилищна площ;
- Описание на изложение, функционални удобства и предимства на жилището;
- Описание на локация, инфраструктура, обществен транспорт и пътни възли;
- Предоставяне на скици с точна квадратура на всички помещения;
- Професионални снимки или 360-градусови разходки в жилището;
- Информация за собственика, статута на жилището, неналичието на тежести върху него и т.н.
Макар и да не покачват стойността на имота автоматично, тези детайли пораждат чувство за прозрачност. Те подобряват доверието на купувача към продавача и улесняват по-нататъшната комуникация, поставяйки правилната основа.
Презентация на място
Когато клиентът запише час за оглед и дойде на място, за да види жилището, постарайте се да осигурите следните детайли:
- Огледът да е в светлата част на деня и да представя жилището в най-добрата му светлина.
- Всяко помещение в апартамента да е светло и добре проветрено поне един час предварително.
- По мебелите, уредите, вратите и прозорците да няма натрупан прах.
- Помещенията да ухаят приятно и в интериора да не се виждат лични вещи или строителни отпадъци.
Така - малко по малко и стъпка по стъпка - вие рисувате за своите клиенти картината на мечтания дом. Това може да ви помогне не само да продадете апартамента си по-бързо, но и да вземете за него много по-добра цена - при това платена с удоволствие и без колебания.